CERCA NOTÍCIES AL BLOG:

29 d’agost del 2014

Denuncien un pis ocupat al carrer Castaños del Barri del Port

El pis ocupat es troba a la segona planta del número 2 del carrer Castaños,
 a la part baixa de Tarragona 
Foto: E. MAGRE.
La propietària d'un pis al carrer Castaños de Tarragona, Eva Aymamí, assegura viure “un malson” i “una injustícia” des que va descobrir que l'habitatge havia estat ocupat. El cas el va denunciar el 16 d'agost passat als Mossos d'Esquadra, que es van personar al pis ocupat i van tramitar la diligència al jutjat.

L'immoble afectat es troba al número 2 del carrer Castaños (2n, 4a), a la part baixa de la ciutat. Segons explica la propietària, fins a finals de juliol el pis estava llogat, però els seus llogaters, després de deixar els dos darrers mesos pendents de pagament, van pactar amb la propietària que el dia 1 d'agost abandonarien la vivenda. Després d'aquesta data, quan Eva Aymamí va intentar accedir a l'immoble “per comprovar l'estat en que l'havien deixat”, no només es va trobar amb el pany canviat: “em vaig trobar amb la desagradable sorpresa que estava ocupat per unes altres persones”. “Després de trucar a la porta de casa meva un munt de cops i comprovar que ningú obria la porta, (només un gosset bordava a l'interior), em vaig decidir a presentar denúncia als Mossos d'Esquadra”, explica. 

Els agents es van personar a l'habitatge i van demanar la identificació de les persones que ocupaven el pis: “cosa que va fer sense cap mena d'escrúpol, assegurant a més que no marxarien de casa meva fins que hi anessin amb una ordre judicial, ja que ells era un okupa i sabien perfectament els seus drets”, apunta.

La propietària ha donat de baixa el comptador de la llum: “sabent les costes que hauré d'assumir el dia que el torni a connectar, però el més probable és que ‘punxaran' la llum de l'escala sense cap mirament, i ningú els dirà res, perquè l'empresa subministradora d'electricitat està tipa de veure blocs sencers consumint una electricitat que al final acabem abonant els ciutadans”, explica la dona.

Ràbia i impotència

Eva Aymamí es posa les mans al cap quan parla del moviment ocupa, que ara viu de manera directa. El cas és al jutjat però “segurament s'hi passarà mesos i mesos”: “i mentrestant, el meu fill, que estudia a Tarragona i tenia pensat quedar-se al nostre pis durant la setmana, haurà de fer seixanta quilòmetres cada dia perquè casa nostra està ocupada per uns indecents que ni tan sols reivindiquen res, només s'aprofiten de la meva situació i de la meva ràbia i impotència davant d'unes lleis que el dia que he necessitat m'han deixat ben desafavorida”, critica.

Per ella, els ocupes “s'aprofiten de la problemàtica dels pisos propietat dels bancs etc., i aprofitant l'avinentesa i sense cap intenció de reivindicar absolutament res de res, entren en qualsevol habitatge i se'l fan seu tot el temps que poden”, lamenta Aymamí.

Font: El Punt Avui.