En 1777 es resol que la Real Audiència del Principat de Catalunya emeti informe sobre el projecte d'arbitris que l'Ajuntament proposa per costejar la reedificació del port i moll de la ciutat. Els pobles es neguen al pagament d'arbitris i no és fins a 1786 que per fi el Govern Español delega al capità de navili Ruiz de Apodaca per examinar el port i determinar el lloc on construir-ho. El seu infome era molt favorable i en 1790 s'aproven les obres.
Don Joan Ruiz de Apodaca, natural de Cadis, era un prestigiós general en l'Armada espanyola. Va presentar el primer projecte del Port que més tard va ampliar i va continuar Smith. A Apodaca es deu la primera fase constructiva i de rehabilitació del port el projecte del qual es troba exposat en un quadre del Museu pel senyor Hernández Sanahuja.
L'Ajuntament va demanar al rei que Juan Ruiz de Apodaca fos nomenat i reconegut amb el títol de Governador militar i polític, sense èxit. Per contra, se li va fer honor batejant el principal carrer amb el seu cognom.
Posteriorment sí va obtenir importants títols i càrrecs: Va ser el 61º i últim virrey de la Nova Espanya nomenat com a tal (1816-1820), 3er. cap polític superior de Nova Espanya (1820-1821) i 16º capità general de la Real Armada Espanyola.
L'Ajuntament va demanar al rei que Juan Ruiz de Apodaca fos nomenat i reconegut amb el títol de Governador militar i polític, sense èxit. Per contra, se li va fer honor batejant el principal carrer amb el seu cognom.
Posteriorment sí va obtenir importants títols i càrrecs: Va ser el 61º i últim virrey de la Nova Espanya nomenat com a tal (1816-1820), 3er. cap polític superior de Nova Espanya (1820-1821) i 16º capità general de la Real Armada Espanyola.
A destacar: a meitat del carrer, a la cruïlla amb el Carrer Barcelona es troba l'edifici de l'Antic Hotel Continental.