Pàgines

16 de febrer del 2021

El Port de Tarragona publica l’escape room ‘El misteri de l’arxivera’, una innovadora activitat digital

El Port de Tarragona, sota la seva marca cultural de Moll de Costa i, organitzat per l’Arxiu del Port, publica una nova activitat digital, l’escape room ‘El misteri de l’arxivera’.

En el misteri de l’arxivera es posen a prova les habilitats de les persones que hi participin. Per salvar a l'arxivera cal resoldre una sèrie d’enigmes utilitzant tot l’enginy i imaginació possibles per tal de superar el repte.

Els objectius de l’activitat són oferir una proposta diferent d’oci per tal d’apropar l’Arxiu a la ciutadania alhora que es donen a conèixer alguns dels espais de l’Arxiu del Port. L’activitat està disponible, des d’aquest mes de febrer, a la pàgina oficial del Port, https://tuit.cat/lJ9tc.

Es tracta d’una iniciativa que es va estrenar, de forma presencial, l’any 2019, coincidint amb el Dia internacional dels Arxius. Una activitat innovadora en el món dels arxius i coorganitzada amb Auriga Serveis Culturals.

A conseqüència de la pandèmia, les limitacions de mobilitat i els aforaments s’ha decidit, aquest any 2021, presentar la versió digital amb l’objectiu que arribi al màxim de públic possible.

Un seguit de propostes online

L’escape room ‘El misteri de l’arxivera’ és una proposta més que encapçala un seguit d’activitats online que el Port de Tarragona ofereix a la ciutadania, en temps, en què la COVID 19 ha dificultat l’assistència presencial per gaudir de les ofertes culturals.

Per tot això, l’Arxiu va fer la seva primera retransmissió ‘streaming’, el passat mes de desembre, i des d’aleshores ha organitzat un seguit d’ofertes culturals per oferir noves i variades opcions.

El Museu del Port de Tarragona també té disponible, actualment, quatre propostes d’un programa pedagògic virtual, força engrescador, destinat a escoles i esplais amb diferents nivells educatius.

Cal afegir, també, que des del Teatret del Serrallo s’han organitzat sessions de contes virtuals, sessions musicals, de dansa, etc. I, a hores d’ara, es treballa en noves possibilitats virtuals.

El Port de Tarragona, sota la seva marca cultural Moll de Costa, continua dissenyant i dibuixant nous continguts de caràcter social i cultural amb l’objectiu d’incentivar a la participació del públic. L’intercanvi continu i recíproc és una estratègia d’atenció ciutadana innovadora i multicanal referent a Tarragona.