Pàgines

30 de setembre del 2025

Nou recompte de persones sense sostre a Tarragona el 21 d'octubre

Imatge d'arxiu de sense sostres al Barri del Port.

Des de la Xarxa d'Atenció Integral de Persones Sense Llar de Tarragona han convocat pel proper 21 d'octubre de 2025 el 6è recompte de persones sense sostre a la ciutat de Tarragona.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és conèixer aproximadament el nombre de persones que pernocten al carrer a Tarragona per a impulsar programes i projectes en benefici de les persones sense llar i, alhora, de la ciutadania en general. 

Per a poder-ho fer possible, cerquen a voluntaris per la nit del Recompte (formulari i més informació) 

L’any 2024 es va comptabilitzar 91 persones en situació de carrer. L'anàlisi comparatiu amb els resultats dels anys anteriors constata una tendència a l’alça respecte al 2023 i el 2021 on es van comptabilitzar 78 i 77 persones respectivament, obtenint aquests dos anys resultats molt similars.

Es tracta d'una iniciativa que requereix una logística acurada i una col·laboració transversal entre diferents serveis municipals, entitats i voluntariat. En aquest sentit, com no podia ser d’una altra manera, la Guàrdia Urbana, el Departament de Protecció Civil, l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Tarragona i la Creu Roja també formaran part de tota aquesta operativa que permetrà detectar totes les persones que pernocten al carrer.

Els voluntaris s’organitzaran en equips de tres persones per recórrer els carrers de la Part Alta i la Part Baixa. La Guàrdia Urbana recorrerà els barris de Ponent (Torreforta, Bonavista i Campclar), l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil es desplegarà per la Zona Nord (Sant Pere i Sant Pau i Sant Salvador),i Creu Roja ho farà a la zona de Llevant.

Per tal de recollir les dades, s’utilitza un mapa de la zona delimitada i es completa una fitxa d’observació amb dades com el nombre de persones que es detecten en un carrer concret, el sexe i el lloc de pernocta: al ras, sota cobert, dins d’un caixer i dins d’un cotxe.

Aquest dimecres es posa en marxa a Barri del Port el Domus Mar

Actualment, Tarragona compta amb 18 places en pisos per a treballar la recuperació i l’autonomia de les persones sense sostre i amb 14 places al Domus Mar, Servei d’ Acolliment temporal que anirà adreçat al col·lectiu del sensellarisme juvenil i es posarà en marxa aquest pròxim 1 d’octubre amb joves que formen part del Projecte Sostre 360, ubicat al Barri del Port (més detalls).

A banda d’aquests recursos, Tarragona compta amb el Punt d’Atenció a Persones Sense Sostre que proporciona atenció social i derivació a recursos d’alimentació, higiene i pernocta a les persones que es troben en situació de carrer. A més a més, els professionals del Punt d’Atenció a Persones Sense Sostre també treballen fent sortides al Medi Obert conjuntament amb la Guàrdia Urbana per a donar una major cobertura i atenció al col·lectiu.

El Recompte compta amb la coordinació d’un grup motor format pel PASS-IMSST, Protecció Civil, Guàrdia Urbana, Creu Roja, l’associació Joventut i Vida, l’associació Formació i Treball, la URV- Càtedra Habitatge, la Fundació suport social solidaritat, la Fundació Bonanit i el Servei Municipal de l’Habitatge de Tarragona.