(En castellano -aquí-)
Aquesta setmana s'inicien les tasques de pintura dels carrers del Barri del Port per regular les places d'aparcament, tal com ja havíem avançat (veure).
Nova zona verda a c/Zamenhof Foto: Blog Barri del Port |
Després del Carrer Doctor Zamenhof, que juntament amb Jaume I van ser els primers del barri en convertir-se en zona verda fa unes setmanes (veure), els carrers Lleó i del Mar junt amb el tram de Jaume I entre del Mar i Reial es convertiran avui dilluns en zona taronja d'aparcament de llarga durada i la resta zones verdes. Cal recordar que per als residents la taronja té el mateix cost que en zona verda (0'40€/dia) i per als no residents 1€ al dia mentre que la verda per a no residents funciona com si fos blava. Ambdues es paguen de dilluns a divendres de 9 a 14h i de 16 a 20h (més detalls)
La regulació de l'aparcament en superfície és una acció contemplada en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de Tarragona que té per objectiu facilitar l'estacionament als residents de les zones urbanes amb dèficits de places i esdevenir una eina fonamental de la gestió del trànsit al centre de la ciutat per reduir el col·lapsament, lentitud de la xarxa de transport públic, i mitigar els costos mediambientals de contaminació, de seguretat i de benestar.
Cal apuntar que a l’àrea prevista de regular hi ha 5.719 places d’aparcament i 47.389 vehicles censats, el que significa 9 cotxes per plaça, a més dels que es desplacen diàriament a la ciutat.
El Barri del Port forma part del Sector 3 del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que comprèn els vials que queden delimitats pel Passeig Marítim de Rafael Casanova, Passeig del Gremi de Marejants, Carrer de Trafalgar. Límit oest del Serrallo, Carrer de Pere Martell, Avinguda del Cardenal Vidal i Barraquer, Avinguda Roma, Plaça Imperial Tàrraco i Rambla Nova.
En aquestes darreres setmanes s’han dut a terme les trobades informatives amb els veïns de la zona i s’han realitzat les tasques prèvies a la senyalització de l’estacionament, així com s'han enviat cartes informatives a tot el veïnat. Cal recordar que l'A.V.V del Port va demanar la regulació de l'aparcament per tal de beneficiar als residents que pateixen constantment la dificultat per aparcar degut a l'acupació de les places per part d'usuaris d'altres zones, i a la vegada la dificultat per estacionar a visitants, perjudicant el comerç de la zona.