Un instant de la presentació aquest matí a Pl.dels Carros |
'Em comprometo amb Tarragona'. Aquesta és la nova campanya de civisme que enceta l'Ajuntament de Tarragona per fomentar el comportament responsable i cívic entre els propietaris de gossos a la ciutat, i que s'ha presentat aquest matí al Barri del Port amb l'alcalde de Tarragona, Josep Félix Ballesteros i la regidora de Neteja Pública i Medi Ambient, Ivana Martínez.
La marquesina de la parada de bus de la Plaça dels Carros, amb la imatge de campanya sompreimpresa a la part del darrera, ha servit per presentar la iniciativa i donar tret de sortida a aquesta actuació amb la qual quatre informadors aniran pels diversos carrers i barris de la ciutat durant les properes quatre setmanes informant als propietaris de gossos.
Donaran a conèixer la campanya, l'existència d'espais habilitats per a gossos, el cost de l'incivisme, l'existència d'una ordenança sobre convivència i de l'import de les sancions per no complir les referents a la tinença d'animals i la seva cura (100€ actualment). Per altra banda l'equip d'informadors premiarà les bones pràctiques de la ciutadania identificant-los amb una xapa amb el segell "Compromès amb Tarragona" i un pack de bosses de recollida.
Marquesina de la Plaça dels Carros amb la imatge de la campanya |
Ballesteros ha explicat que una de les prioritats del govern és la neteja i la lluita contra l'incivisme, "l'any passat les accions incíviques van suposar una factura per l'Ajuntament de prop d'un milió d'euros entre contenidors malmesos, recollida de residus incontrolats, neteja de pintades i grafitis i reposició de jocs infantils, bancs i papereres." I ha afegit: "Per això, impulsem aquesta campanya, perquè per tenir una ciutat neta i endreçada cal que tots ens en fem responsables." Tal com ha dit la regidora Martínez, "per molt que s'inverteixi en neteja, si els ciutadans no col·laborem de forma responsable i cívica, no serveix de res".
Aquesta problemàtica és una de les queixes més habituals recollides per l'Ajuntament a través dels diferents canals de comunicació amb la ciutadania (telèfon verd, epp!, correu electrònic i enquestes del departament neteja). A la tardor, es llençarà una segona fase de la campanya centrada en els residus voluminosos i la brossa dipositada fora dels contenidors, un altre dels problemes destacats a l'actualitat.