CERCA NOTÍCIES AL BLOG:

20 de novembre del 2024

Santiago Castellà, nou president del Port de Tarragona Tarragona després de dos anys de gestió de Saül Garreta


La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, ha presidit avui l’Acte de presentació de la nova presidència de l’Autoritat Portuària de Tarragona. L’acte davant de representants de les administracions del territori i de la comunitat portuària ha escenificat el relleu en la presidència del Port. 

El fins ara delegat del Govern de l’Estat a Tarragona, Santiago Castellà, substitueix a Saül Garreta al capdavant del Port de Tarragona. En l’acte celebrat avui dimecres 20 de novembre a la sala d’actes de la seu administrativa del Port de Tarragona, la portaveu del Govern de la Generalitat ha agraït a Saül Garreta la feina feta aquests darrers dos anys al capdavant del Port de Tarragona. L’arquitecte tarragoní deixa el càrrec després de destacar per haver impulsat projectes de descarbonització i d’aplicar una gestió portuària centrada en l’eficiència i la sostenibilitat. Garreta ha tingut paraules d’agraïment cap a tota la comunitat portuària i la plantilla de l’APT, “hem impulsat el Port de Tarragona per ser líder en sostenibilitat a la Mediterrània gràcies a l’esforç de tota la gent que forma part d’aquesta empresa” destacant “la implicació i la dedicació de totes les persones que formen el Port de Tarragona.” Garreta també ha fet un breu resum del seu mandat explicant la transformació del Port tant des del punt de vista de la sostenibilitat: “deixem unes sòlides bases econòmiques, empresarials i sostenibles perquè el Port de Tarragona sigui un referent a Catalunya, Espanya i la Mediterrània”. 

Finalment, el president sortint ha explicat que el relleu està essent exemplar: “el nou president em trobarà a la seva disposició per tot allò que pugui necessitar per facilitar el traspàs”. 

Santiago Castellà, nou president del Port de Tarragona 

Paneque ha presentat al nou president de l’ens portuari tarragoní destacant la visió per consolidar el Port com a motor econòmic i eix logístic mediterrani. Castellà, nascut a Barcelona el 1967, ha estat subdelegat del Govern d’Espanya a Tarragona des de gener de 2023 i senador per Tarragona en les darreres dues legislatures. Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona i en Ciències Polítiques per la Universitat Nacional d’Educació a Distància, també compta amb una formació extensa en Dret Internacional i Cooperació. Durant més de 25 anys, ha exercit com a professor de Dret a la Universitat Rovira i Virgili (URV) i ha estat vinculat a projectes de política exterior i gestió ambiental. La consellera també ha valorat positivament el relleu i ha elogiat “l’experiència i coneixements de Castellà, especialment en gestió pública i en la seva trajectòria en l’àmbit del dret internacional i les relacions europees”. 

 Nova etapa al Port de Tarragona 

Per la seva part, Santiago Castellà, ha aprofitat per avançar les línies estratègiques del seu mandat assenyalant com a eix fonamental la necessitat que el Port es mantingui fidel a la seva missió com a empresa publica ja que “només des de la solidesa econòmica- financera podrem cloure el cicle inversor en infraestructures estratègiques que ens permetrà ser un Port més verd i guiat pels principis de l’economia blava”. Castellà ha destacat la construcció del contradic de Ponent, l’ampliació del Moll de Balears i la posada en marxa de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo com els pilars per al creixement sostenible del Port. Aquestes tres grans infraestructures representaran un gran salt endavant en l’ampliació, creixement i descarbonització del Port, ha explicat, conjuntament amb la Zona d’Activitats Logístiques, destinada a jugar un paper important en la reindustrialització del Camp de Tarragona.

Castellà també ha posat èmfasi en els reptes que el port ha d’afrontar com la desfossilització de l’economia, la transició energètica, la transformació digital i la incorporació de talent femení en el sector portuari. En aquest sentit, Castellà ha advocat per posicionar el Port de Tarragona com un hub mediterrani per als nous combustibles, especialment l’hidrogen verd i el seus derivats, i per competir per ser un dels pols de desenvolupament de l’energia eòlica marina.