CERCA NOTÍCIES AL BLOG:

8 de setembre del 2013

Tots els detalls de 'La Cucafera baixa!', la 1a Edició de la Baixada de la Cucafera el dia 20 de setembre de 2013

(En castellano -aquí-)

El proper dia 20 de setembre a les 21h des del Pla de la Seu i fins al Carrer Sant Miquel es durà a terme la 1ª Edició de la "Baixada de la Cucafera" amb la denominació 'La Cucafera baixa!'

Aquest blog us desvetlla en primícia que es tracta d'un nou acte dins del Programa de Santa Tecla 2013 amb el que la Cucafera recuperarà l'essència llegendària, històrica i tradicional seguint les referències escrites sobre la bèstia tarragonina a partir de la proposta realitzada pel periodista Adrià Recasens (Blog Barri del Port) a la Colla de la Cucafera i l'A.V.V del Port i consensuada entre les diverses parts (veure).

Així doncs, tenint en compte d'una banda que la Cucafera era una bèstia ferotge que menjava persones fins que una princesa la va domesticar i des d'aquell moment llença caramels per la boca, i per l'altra que gràcies al seu coll extensible treia amb la boca el barret d'aquells que no se'l treien davant la relíquia de Santa Tecla, l'acte es desenvoluparà així:

A les 21h des del Pla de la Seu, acompanyada dels membres de la Colla i la Xaranga Tocabemolls, la Cucafera baixarà les escales de la Catedral amb la boca lligada evitant que es mengi a algú i amb la jove princesa pujada a sobre. Enguany la nena que la representarà és una integrant de la Cucafereta i en properes edicions serà escollida durant les Festes del Barri al juliol.

A la Plaça de les Cols la jove aconseguirà amb el seu encant i bona mà domesticar-la i fer-la bona. Des d'aquest moment, i amb la boca deslligada fora de tot perill, la bèstia ballarà contenta pel seu alliberament i llençarà caramels per la boca durant la resta d'itinerari: c/Major, Baixada de Misericòrdia, Portalet, creuarà la Rambla Vella baixant pel c/Sant Agustí davant la Pl.Verdaguer cap a la Rambla Nova, agafarà el c/Unió i baixarà fins a la Pl. de Mitja Lluna on seguirà el seu camí pel c/Apodaca cap a la cantonada del  c/Sant Miquel on girarà i es dirigirà al Magatzem de la Colla.

Després del recorregut tindrà lloc La CucaFesta

Cap a les 22.30h aprox. tindrà lloc 'La CucaFesta' amb música variada, servei de barra i possiblement sopar a preus populars.

S'anima a tots els tarragonins a acompanyar a la Cucafera al llarg del recorregut i a portar barrets o gorres (preferiblement els populars barrets negres de plàstic per anar tots iguals o el de Santa Tecla) ja que la bèstia en determinats punts escollirà a assistents per treure-li del cap! També queda oberta la participació d'altres elements i entitats que es poden sumar al recorregut rere la Cucafera, qui obrirà pas. (Actualització: Participaran els Chargrosos)

Parades i balls a: Pl.de les Cols, Misericòrdia, Portalet, Rambla Vella, Verdaguer, Rambla Nova, Mitja Lluna i Sant Miquel.

No us ho perdeu, aquest any sí! La Cucafera baixa!

*(Participa a l'esdeveniment Facebook i convida als teus amics)