CERCA NOTÍCIES AL BLOG:

23 de juny del 2023

El Ministeri es compromet per que pugui tirar endavant la Rambla del Mar al Barri del Port, tot i sense suprimir vies

Primeres passes per fer realitat el projecte de la Rambla del Mar al Barri del Port. Després que el nou Ajuntament de Tarragona anunciés dilluns com a primeres mesures la inversió en els col·lectors de la Part Baixa per resoldre o mitigar el problema històric de les inundacions (veure), aquest dimecres el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) del Govern estatal ha avalat un dels altres grans projectes del programa electoral de l'actual alcalde Rubén Viñuales.

Un instant de la trobada entre l'alcalde i la ministra. Foto: @TGNAjuntament

En la seva visita a Tarragona, la ministra Raquel Sánchez va reunir-se amb el nou batlle tarragoní per tractar grans temes que requereixen de la complicitat del govern per transformar la ciutat, com el traspàs de carreteres, el pas de les mercaderies per l'interior o la millora de l'accés al polígon d'Entrevies. Sánchez va explicar que després que Adif estudiés diferents alternatives per fer possible la construcció de la Rambla del Mar, es va arribar a una "solució tècnica" consistent a moure el mur que separa el carrer del Mar i l'espai on es troben les vies del tren per guanyar fins a 4,7 metres, tot i aclarir que no es suprimirà cap via, malgrat hi hagi 7 que no s'utilitzin.

Sánchez va indicar que la idea ja s'havia comentat a finals de l'anterior mandat socialista, però que no s'havia tornat a recuperar fins ara, i que donat l'interés, en els propers dies, es tancaran reunions amb Adif per acabar de decidir com es duran a terme les obres, així com un compromís per formalitzar l'acord entre l'Ajuntament i Adif per tirar el projecte endavant. 

Projecte de la Rambla del Mar mostrat en campanya.


Si finalment s'executa així, el veïnat gaudirà d'un renovat i més ampliat carrer del Mar que canviarà la seva fisonomia i història (veure). Caldrà veure com queda finalment l'aspecte donat que la simulació presentada per l'actual govern durant la campanya electoral mostrava un gran passeig fins als tinglados on no hi apareixien vies, ni les que no s'utilitzen ni les que sí. Altres aspectes pendents serà valorar si finalment fer passar el tranvia per aquest carrer com es plantejava o fer-ho pel carrer Reial com alternativa, pacificant aquesta altra arteria del barri.

ERC assenyala que el compromís del Ministeri no és la Rambla del mar que plantejava Viñuales


En aquest sentint a l'oposició, ERC lamenta que la visita de la Ministra no hagi aportat cap novetat més enllà dels pactes aconseguits pel govern de Ricomà

El fins ara conseller de Territori Xavi Puig afirma que l’ampliació de 4 metres al carrer del Mar “ni és la Rambla del Mar ni la pagarà l’Estat”. Puig ha posat de manifest que aquest acord es va rebutjar durant el passat mandat perquè aquest traspàs li suposa a l'Ajuntament un cost de més de 2 milions d'euros i ha afegit que la intervenció "no la paga l'Estat". Cal recordar que amb aquest projecte, les vies queden intactes i que no se'n desplaça i ni en desapareix cap. "Proposem al govern municipal que reconsiderin aquesta ampliació i l'emplacem a què hi hagi una negociació a tres bandes amb l'Estat, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament perquè per aquí hi ha de passar el futur tramvia, que han d'unir la Part Baixa amb el Camp de Tarragona. La Generalitat estava disposada a pagar aquesta transformació, cal parlar-ne".

El portaveu adjunt dels republicans, Xavi Puig, ha expressat que "aquesta visita era una oportunitat d'or per a signar l'acord" donat que davant les eleccions estatals imminents,"signar l'acord hagués estat una bona vacuna contra un possible canvi de govern, però ha quedat en aparició amb finalitats electorals".